بورسیه تحصیلی به مهربانی؛ کارآفرینی اجتماعی

آشنایی با روند اعطای بورسیه تحصیلی در به مهربانی

 

طبق آمار وزارت رفاه در سال 94، در تحقیقی که از مدارس و دریافت کنندگان یارانه صورت گرفت، مهم ترین عامل بازماندگی کودکان مقطع ابتدایی از تحصیل، معلولیت، فقر، دوری از مدرسه، و بی علاقگی دانش آموز از جمله مهم ترین دلایل ترک تحصیل اعلام شد. بدیهی است در سال های اخیر، به علت افزایش نرخ تورم، تحریم های اقتصادی، گرانی و بالا رفتن هزینه‌ها،  این نتایج دستخوش تغییرات اساسی شده و به طور حتم فقر در رتبه اول علت ترک تحصیل کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

لازمه تحصیل برای خانواده های فقیر

 

بورسیه تحصیلی تنها مختص کودکان مقطع ابتدایی نبوده و دانش آموزان متوسطه و دانشجویی را نیز در برمی گیرد. بورسیه تحصیلی در به مهربانی، در حقیقت مشوقی برای سهیم کردن هر دانش آموز در روند پیشرفت تحصیلی خویش است تا نه تنها ضمن دریافت آن احساس ناخوشایندی نداشته باشد بلکه نسبت به پیشرفت تحصیلی خود اهمیتی بیش از پیش قائل شود. بورسیه تحصیلی به مهربانی، کمک هزینه ای با مبلغی ثابت نیست که هرماه به دانش آموز پرداخت می شود .

بورسیه در به مهربانی مبلغی است که بر اساس مقطع تحصیلی، معدل و دستاوردهای دانش آموز در هرماه محاسبه می شود. این دستاوردها شامل کسب رتبه فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشوری؛ و حضور فعال دانش آموزان و مادران شان در برنامه های آموزشی فرهنگی است که موسسه برای آنان ترتیب داده است. امتیازهای فوق بر حسب میزان اهمیت تا مدت 6 ماه از اعتبار برخورداند.

 

بورسیه تحصیلی به مهربانی آینده کودکان را با کمک و همیاری خود آنان می سازد. دانش آموزان با مشارکت فعالانه در فرآیند رشد خود و کسب مهارت های مختلف، می توانند درآمد بیشتری کسب کنند. لذا اگر ادعا می کنیم در به مهربانی کرامت ذاتی انسانی حفظ می شود، بر مدعای خویش دلایل کافی و متقن داریم.

 

دانش آموزان در به مهربانی با دریافت بورسیه تحصیلی، درآمدی کسب خواهند کرد که حاصل تلاش آنها در حوزه تحصیل و کسب مهارت است. بدین ترتیب نه تنها کرامت ذاتی انسانی آنها طبق منشور اخلاقی موسسه حفظ می شود، بلکه آنها قادر خواهند بود شاهد نتایج و ثمرات تلاش و کوشش خویش باشند. این امر سبب می شود فرآیند رشد آنها با توانمندی همراه باشد.

بنابراین ما می توانیم ادعا کنیم که به جای ماهی دادن به دانش آموزان، ماهی گیری را به آنها می آموزیم.

 

مقاله پیشنهادی:   روند جذب دانش آموزان مستعد در سامانه به مهربانی

 

برای همراهی با به مهربانی انتخاب با شماست:

 

1. می توانید از فعالیت های به مهربانی حمایت کنید. اما چنانچه ثبت نام کنید می توانید از روند حمایت مالی خویش مطلع شوید.

 

 

2. می توانید از دانش آموزان منتظر بورسیه حمایت کنید.

 

 

3. می توانید پس از ثبت نام در سایت، دانش آموز واجد شرایط حمایت(مستعد تحصیل و فاقد سرپرست موثر) را به ما معرفی کنید.

 

 

4. می توانید از زمان، یا تخصص و مهارت های خویش در جهت حمایت از دانش آموزان ما را یاری کنید.

 

 

 

 

نوشته های مرتبط